Thursday, January 7, 2010

dan bila


Assalamualaikum wbt...


Miserable


itu yang saya rase pada hari ini dan bukan pada saat ini yakni beberapa waktu yang lepas.


dan apabila berasa sedih luahkan...jangan dipendam...pada siapa saja yang kamu yakini.ya...DIA itulah sebaik-baik pendengar.


tapi bila marah, cuba ditahan, jangan dilepas, sebab Rasulullah kata orang yang paling kuat itu bukan yang berbadan sasa, tetapi yang dapat menahan kemarahannya.


ya, as a hot-tempered person memang aku sendiri selalu gagal dalam cubaan mengawal tahap kemarahan yang meluap-luap tak tentu pasal...apa pasal nak marah2 ni, cool sudey. takde maknenye kamu nak marah2 wahai diri..buat sakit mental dan fizikal.kau sendiri tahu itu.


takde makne kau nak tulis panjang2 sebab banyak perkara menanti di pintu itu...di pintu mane? sebab ade lagu menanti di pintu syurga? ah, merepek sudah.


bak kate cikgu math, hari ni, luahkan segala kesedihan itu...esok2 ceria semula....nak kate yo-yo-o la sedih pada hari ni, esok tukar muka baru, tapi bukan talam dua muka ye...


bak kata cikgu bio...it's not the end of ur life...ye...kumbang bukan seekor, bunga bukan hanya bunga raye je ye..merepek lagi...ko putus cinta ke? bila mase lak aku bercintun ni...garu kepala...

kadang2 sedih yg bertandang, bukan untuk buat kau down, down sekejap2 tu bley kot, tapi dalam tengah down tu sila pikir dan hisab diri itu...kan dari dulu kau selalu dengar hidup tu macam roda, sekejap di atas sekejap di bawah, tapi tak bermakna kau ibarat seekor hamster yang suka bermain roda dalam sangkar nye. sebab kau itu manusia, seorang khalifah (2:31) dan juga seorang ibad(51:56). kau bukan tidak tahu itu.pikir la wei, dah beso...pikir sendiri...

sedih itu mungkin jadi sumber kekuatan untuk kau, kau perlu selak2, seluk2 mencari hikmah atas semua ini...ada yang DIA mahu tunjukkan pada kau supaya kau tidak tersasar lagi sebab
HE KNOWS THE BEST FOR YOU.


wassalam.

No comments: