Tuesday, December 28, 2010

dear, jadi ke tak ni???

Assalamualaikum wbt...
Kat bawah ni ade lagu by Tan Sri SM Salim & Sheila Majid
Macam tersuke pulak sebab makne dia agak mendalam
Tak payah nak interpret kot
Masing2 buleh paham2 sendiri kan
selamat menghayati


Tidak mengira manusia,
sama saja.....
di dalam diam ada hati,
ingin bercinta....

org muda menanggung rindu,
org lama menanggung ragam,
carilah......pilihlah.......yg sepadan.....

jika bercinta jangan hanya ikut rasa,
guna akal guna fikiran,
berwaspadalah.........
sesal dahulu pendapatan,
sesal kemudian tidak berguna,
terlajak......tindakan.....merana......

mata bertentangan mata,
bak minyak dsambar api,
janganlah asyik bercinta,
semua kerja tak jadi.

seperkara usah lupa,
memohon izin doa restu,
saudara.....ayah.....ibu.....

berenang-renang di muara,
hati2 dilambung ombak,
dah berzaman asyik bercinta,
entahkan jadi entahkan tidak.......

disebut-sebut pribahasa,
habis madu sepah dibuang,
usahlah begitu hendaknya,
terlanjur....bercinta.......berkekalan......

All in all, tak payah la fenin2 nak pikir pasal benda ni lagi
tapi lumrah la kan kalo umor2 macam i ni
bangkitkan hal2 gini..
hmmm..
ape2 pun mantapkan diri dulu, cari pengalaman lagi
matang pun macam tak berapa nak matang je gaye nye
n pikio dah cukup ke berbakti ngan orang tua...
haih~

p/s: nak quote ayat orang ni,
Maka jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh


p/s lagi: er...kpd sape2 yang dah 'ada' tu, ape lagi, jadi ke tak? cepat2 la ye...jangan buat eden kempunan makan nasi mnyk udah...semoga Allah mempermudahkan urusan...


Wallahua'lam

Wassalam

No comments: