Assalamualaikum wbt
Lewat petang itu, saya dengar lagi slot2 selingan dalam Ikim.Fm Pilihan Utama(ku) yang disampaikan oleh Imam Suhaib Webb...lebih kurang maknanya begini:
The meaning of having faith in ALLAH SWT:* Working hard with maximum effort*Surrended fully in Him
Yes,it is totally true. Hanya kepada Nya lah kita sentiasa meminta apa yang dihajatkan dan disertai dengan usaha, bukan nya tunggu ia datang bergolek. Di sebalik rasa takut (khauf) kita perlu seimbangkan dia dengan berharap (raja'). kaitan nya, disebabkan kita rase takut dengan Azab yang maha pedih itu kita berusaha keras untuk meningkatkan amal kebaikan dengan sebanyak kudrat yang kita ada(maximum effort). dan disertakan dengan rase penuh berharap dan berserah.
tipulah kalo tangan yang menulis ini tak pernah buat salah, saya juga seorang yang banyak khilafnya. kadang2 berasa lemah di tengah2 jutaan manusia yang hanyut mengikut arus masa, kadang2 rasa lesu dengan mehnah2 dunia yang benar2 menyengat ulu hati ini, walau apa pun, di sini bukanlah destinasi kita. masih jauh perjalanan ini. masih belum terlambat. jika kalian menyedari salah silap ku, pimpinlah tangan ku,nasihati lah ku, kerna ku bukan malaikat yang tak pernah ingkar arahan Rabbul 'Izzati, mengingatkan ku yang kita masih punya Tuhan yang Berkuasa atas diri kita, Yang Maha Mengabulkan Doa, Yang Maha Sejahtera, Yang Maha Menjaga.. Ya Mujib, Ya Salam, Ya Hafiz, Ya Rahman, Ya Raheem Ya Qawiyy...
Wassalam
No comments:
Post a Comment