Saturday, November 13, 2010

Boleh,boleh,boleh!

Assalamualaikum wbt…

Dah lama tak main tag-mengetag, jadi I nak buat la satu.

TAG: "Once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, facts or goals about you. In the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tags you. If I tag you, it’s because I want to know you more." (p/s: bagusnye cik i2i, siap buat kategori2 lagi, systematic betul)

1. Rasa macam dah buat dah benda ni, tapi buat je la lagi,eh tapi tapi tu buat pasal time kecik2 dulu. Ok, nama saya dimulai dengan urup Q. my other siblings are also start with Q and N. Me: Qayyimah Nabiha.
2. orang suke anya ape maksud name? tatau nak jawab actually,sebab lain buku lain maknenye,oh apekah? Tapi yang pasti maksud nye baik la.
3. people used to call me Qayyimah instead of Nabiha. Cikgu kelas dajah 3 je panggil nabiha. Respon untuk berpaling pada orang yang memanggil ‘Nabiha’ mungkin lambat. (kalo berani cube la panggil..heh)
4. since form 4, people around me starts to create various versions of my name-->ko-e, qay, qayyim, qaynab, coefficient pun ada!!!
5. tapi tapi tapi, panggil la nama penuh saye, lagi bagus kan…

6. beza saye n adik bawah 4 tauh, jadi mungkin mengadanya lebih.tapi tapi tapi saya penah belikan rattle untuk dia waktu lahir dengan duit makcik saye. ^-^
7. green lovers; sebab dajah 1-form 3 umah sukan hijau, cume form4-5 umah kunen , go go ‘MUTIARA’!
8. saat memilih barang yang ada banyak pilihan warna, memang saya suke nak pilih kaler hijau.
9. saya tengah memikirkan patut tak saya beli basikal untuk kegunaan harian saya sebagai seorang pelajar…di kala musim tengkujuh begini???
10. hobi? Membaca anything yang boleh menarik perhatian. Buku, majalah, surat khabar, blogwalking etc

11. habit? Rasenye dah jadi tabiat dari kecik kot, suke nak g baca benda2 yang tertera di mane2 board, kalo pergi rumah orang or balik kg, mesti godek2 buku o paper yg ada kat situ.
12. dulu kan, penah menang anugerah pembaca paling banyak peringkat skolah umo 10 tahun, tapi skang ni, macam dah tak ada mase je nak bace buku banyak2 T_T
13. suke pakai jam bulat dan muka besar.
14. suke makan tempe…ate, dah teman oghang jawe…tapi tapi tapi tak reti cakap jawa
15. minum la air kosong banyak2.

16. suke no 16…why? Tatau..sebab Nampak cool kot
17. primary school: orang pnah panggil doremon. Adeke patut…
18. beza dengan kakak tak sampai setaun pun, dalam 11 bulan lebey je, jadi bile tyme bday saye, saya boleh berlagak dengan dia, “heh, kite same umo kan??”
19. ade orang cakap saya ni unexpected..heh, cik nab ni macam ada bipolar disorder plak.
20. saya teringin….nak baca buku sejarah lepas banyak2 dengan penuh minat dan penghayatan tapi sampai skang pun minat tu tak datang2…haih~

21. ada orang penah cakap saya naïf. Really? Sometimes I feel like that also…
22. orang suke tersalah panggil saya -->kak TAQWA<-- hah2, pe kes nih
23. tadi saya kene cakar dengan kucen sombong depan toilet. Ooo…sombong…bile tade orang ngendeng2 kat orang mintak makanan…!
24. eh, dah 24! Em…24 tu tarikh ….takde ape2 pun yg berlaku.
25. ok dah habeh! Dah? Dah? Dah kenal lebih dekat? Kalo belum, boleh la jumpe sendiri ngan saya, sebab kene jumpe sendiri ngan saya kalo nak tau saya ni camano..tak dapek den nak nulongnye…

*ok, tag kepada: suai, kina, sofiah, taqwa,kok yong

1 comment:

kina ;) said...

taknakk!!!!!!!!!!!!!!!!! =P