Friday, February 12, 2010

tag 2

Assalamualaikum wbt.

Ni dapat tag dpd miss onebonez, even im not wearing spectacles, nak jugak buat la , da orang tu da tag kite…kui3

1. Sejak bila anda mula berkaca mata ?
- masa kecik2 dah pakai dah bila ayah bawak balik bekotak2 spek dpd supplier, before ayah modify specs utk patients dia, kitorg la yg tukang2 try dulu. Tapi berkaca mata hitam waktu dah habes sekolah..

2. Bagaimana anda tahu yang anda memerlukan kacamata ketika itu?
Berkaca mata hitam sebab bila dah sedar kepentingannya untuk protect drpd UV lite, so pakai la.

3. Berapa ‘power’ pada permulaan anda berkaca mata (anggaran)?\
-R:0 L: 0

4. Jenis/bentuk kaca mata anda yang pertama?
- macam2 ada waktu try specs yg ayah bwk blik tu…tp zaman kck2 dulu kan fesyen org pakai spek bingkai tebal2.

5. Jenis/bentuk kaca mata anda yang terkini?
-no komen

6. Berapa power terkini anda (anggaran)?
-masih 0.0 di kedua2 belah

7. Berapa banyak koleksi kaca mata yang anda ada dari dulu hingga kini (anggaran)?
-em, tak ada koleksi pun, sunglasses yg ade pun yg RM2 ala2 gerbang malam nye sunglasses.


8. Jika anda ada sentiment tidak suka berkaca mata, sila nyatakan sebab musababnya.
-sejak kecik ayah tak mau kitorg pakai spek, tu sebab beliau sgt tak suke kitorg study tak cukup pencahayaan, dgn alasan tak mau kasi rabun time kecik2, time dajah 6, beliau provide lampu khas utk study.


9. Yang mana anda lebih gemar. Kaca mata atau contact lens? Kenapa ?
-Kaca mata : sebab lagi senang rasenye. Sebab tengok contact lens cam leceh je.

10. Optometrist pilihan anda?
-ayah sudey,takyah jauh2,tapi kalau ter’rabun’ pun, ayah akn suh org len yg wat kan kot, sebab pmbuatan cermin mata kecil2an beliau sudah tak seaktif skrg, beliau hny tolong2 repair kan cermin org je.

11. Pasangan anda berkaca mata ?
Mmmmmmmmmmmmmmm, tak tau nk jwb. tp skang, pasangan kpd optometris sy (ayah le tu, hi) pun dah stat berkaca mata...

12. Apa pandangan anda pada kanak2 yang memakai kaca mata?
Kasian sama golongan sebegini, tapi apakan daya, bukan kehendak mereka, tambah2 ada yg kne pakai spek sebab lahir2 memg dah ada power , tak pun sebab ‘lazy eye’ o juling.ish2, kasian. Sile jgn bg anak anda tgk tv dekat2 ye.

No comments: